Steeds vaker hebben verschillende afdelingen binnen één organisatie te maken met het wagenpark. Maar het schort hen vaak aan actuele kennis. De FleetAcademy is opgericht voor die managers die nauw betrokken zijn bij de strategische, tactische en operationele uitdagingen in relatie tot fleet- en mobiliteitsmanagement.
“Om kennisdeling met vakgenoten te stimuleren, hebben een aantal partners uit de branche de FleetAcademy opgericht. De doelgroep zal niet alleen bestaan uit fleetmanagers, maar ook HR-specialisten, inkoopspecialisten of vakgenoten met een financiële achtergrond. Allen hebben ze behoefte aan een klankbord, is mijn ervaring.” Aldus Erik Wijbenga van Dragintra Fleet Services.
De partners van de FleetAcademy zijn Dragintra Fleet Services, databasemarketingorganisatie Fleet Profile,
de Lease&Fleet Academy van Barend Lambrechtsen en TrendsinAutoleasing.nl.
Drie pijlers
De FleetAcademy heeft drie pijlers:
- fleetmanagement trainingen
- expertsessies
- sales pitches
Deelname aan de expertsessies en sales pitches zijn voor leden kosteloos. Voor de deelname aan de fleetmanagement trainingen worden wel kosten in rekening gebracht.
Jaarlijks organiseert de Academy vier expertsessies, waarin door experts uit de markt de ontwikkelingen en visie worden gepresenteerd over een centraal onderwerp. De eerste expertsessie, op 21 april 2016, heeft als centrale thema winterbanden & het bandenlabel. De sprekers komen van Alphabet, Apollo Vredestein en de ANWB. De presentaties duren maximaal 30 minuten, waarna er voldoende ruimte is voor vragen en discussie. Een verslag en eventuele kennisdocumenten van de sessies zullen op TrendsinAutoleasing.nl worden gepubliceerd.
Andere kennissessies die staan gepland gaan over IFRS, autoregelingen & berijdersbeïnvloeding en verzekeringen & autoschade. Zie de agenda op fleetacademy.nl voor alle details hierover.